TUSię czyta o emocjach... i nie tylko.
Serdecznie zapraszamy na zajęcia TUS dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym (7- 9 lat). W trakcie zajęć w małej grupie 4-6 osobowej, podczas wspólnej podróży do świata wyobraźni, zabawy oraz współpracy, będziemy ćwiczyć ważne umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie z emocjami, bezpiecznego ich przeżywania i komunikowania w relacjach interpersonalnych
z bohaterami ze świata książek.
A to oznacza, że wspólnie przejdziemy drogę od fragmentu książki, z której dowiemy się jak poradzić sobie w różnych sytuacjach, do ćwiczenia tej umiejętności w sytuacjach, których sami doświadczamy.
Skorzystamy z zasobów bohaterów książek, dzięki którym dziecku łatwiej sobie wyobrazić sytuacje
i zachowania, które chcemy naśladować. Ćwiczenia nowych umiejętności z ulubionym bohaterem jest bliskie dzieciom. Wystarczy zaobserwować dziecięce zabawy i wchodzenie w role. W tym programie skupimy się na umiejętnościach deficytowych. Jakich? Właśnie czasie konsultacji wspólnie
z rodzicem porozmawiamy o tym, jakich umiejętności potrzebuje dziecko w różnych obszarach funkcjonowania.
Program ten wykorzystuje założenia teorii naukowej opartej na teorii społecznego uczenia się Alberta Bandury (2007):
Zakłada ona, że człowiek nabywa pewne wzorce zachowań drogą obserwacji reakcji innych ludzi oraz doświadczanych przez nich skutków tych reakcji.
Zgodnie z twierdzeniami omawianej teorii obserwacyjne uczenie się przez modelowanie) oparte jest na czterech procesach:
1) Procesy uwagi, które są niezbędne do zarejestrowania zachowania spośród otaczających jednostkę bodźców.
2) Procesy przechowywania/ zapamiętywania modelowanego zachowania, zarówno w postaci werbalnej, jak i wyobrażeniowej, aby mogły być później wykorzystane.
3) Procesy odtwarzania motorycznego obejmujące przetwarzanie reprezentacji symbolicznych
w adekwatne zachowania.
4) Procesy motywacyjne - jednostka chętniej odtwarza zachowanie o skutkach nagradzających czy umożliwiających osiągnięcie celu niż niekorzystnych [Bandura, 2007, s. 38-43].
Czas trwania: 12 sesji (około trzech miesięcy)
Cel:
- kształtowanie, ćwiczenie umiejętności interpersonalnych, regulacja emocji.
Odbiorcy:
- dzieci w wieku wczesnoszkolnym (7-9 lat) wymagające
pomocy psychologiczno pedagogicznej ze wskazaniem udziału w zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne, w tym
regulacji emocji.
Organizacja grupy i terminy spotkań
- grupa 4-6 osób.
- wtorki 17.00 - 18.00 co tydzień (za wyjątkiem dni wolnych ustawowo)
Kwalifikacja do grupy:
- konsultacja w Centrum MATIAM PM - spotkanie z dzieckiem i rodzicem.
Koszty:
- kwalifikacja do grupy 150 zł.
- udział w programie 150 zł za jedną sesję 60 minutową
Zgłoszenia:
- do 04.10.2024 roku, telefonicznie.
Prowadzący:
Sylwia Matuszyńska
pedagog, trener
Bibliografia:
Bandura Albert. 2007. Teoria społecznego uczenia się. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Centrum MATIAM PM
62-200 Gniezno
ul. Roosevelta 43A/1, I piętro
(wejście z drugiej strony budynku między sklepem zoologicznym, a przedszkolem).